Open versus gesloten

Voor het evalueren van onderwijs worden vaak gesloten vragenlijsten gebruikt met soms aan het eind nog een open vraag. 

Bij gesloten vragenlijsten bepalen, of is het beperken, de vragenstellers feitelijk waar de feedback over mag gaan. Dat is zonde. Laat het over aan de studenten zelf, gun ze alle ruimte om te zeggen wat ze willen. En geef ze het vertrouwen door dat anoniem te laten doen. De opbrengst wordt dan niet bepaald én beperkt door wat je aan ze vraagt maar door wat zij jou willen zeggen. Dat levert veel en veel meer op.

Dit HJGGV-tje bijvoorbeeld. Ik denk dat die een boeiende en relevante discussie kan opleveren in elk onderwijsteam, als je er de tijd voor neemt.

Het vorige HJGGV-tje staat hier: hjggv.link/fb4, de volgende staat hier: hjggv.link/fb6.

Meer weten over de HJGGV-cyclus? Een TEAMS-sessie is zo georganiseerd, ik kom ook graag langs. Bel of app me via 0639751642 of mail me via herman@hjggv.nl. En kijk alvast hier hjggv.link/schema.
#HJGGV #StudentVoice #kwaliteitscultuur #studentparticipatie #teamontwikkeling