Pitch voor #cvimc 2019

Scroll voor de pitch over de workshop Feedback in Resultaat Verantwoordelijke Onderwijsteams naar beneden.

27 maart, 16:45, Skybox 4.17
HJGGV: voor betere studenten- én docentenparticipatie.

De HJGGV-cyclus is een participatiecyclus voor studenten én tegelijkertijd een verbetercyclus voor onderwijsteams. De onderwijsteams zijn zelf verantwoordelijk voor het laten draaien van de cyclus en nodigen de studenten telkens weer uit om feedback te geven via de HJGGV-vragen. 

Studenten geven de feedback anoniem, ze mogen alles tikken wat ze willen, maar de feedback mag niet over personen gaan. Als dat toch gebeurt, wordt die feedback verwijderd nog voor het team de feedback te zien krijgt. Elke ronde wordt vastgelegd hoeveel procent van die anoniem gegeven feedback verwijderd moet worden. Het percentage zien we als maat voor hoe serieus de studenten de cyclus nemen. 

Uit het draaien van de cyclus komt ook een percentage tevoorschijn die een maat is voor hoe serieus het team de cyclus neemt, of moet je zeggen de docenten van het team... . Het is daarmee misschien ook een maat voor teamvolwassenheid of de groei daarvan.

Tijdens de workshop proberen jullie eerst de cyclus zelf uit en daarna bekijken we hoe de cyclus bij de opleiding Doktersassistenten van het ROC Midden Nederland draait, ook in relatie tot de kwesties hierboven. 

(Achter deze link staan een aantal interviewtjes met gebruikers van HJGGV bij ROC MN)

de post-it muur na de studiemiddag over Studentparticipatie bij het CvI (link)


28 maart, 13:00, Skybox 4.17
Feedback in Resultaat Verantwoordelijke Onderwijsteams